Wednesday, August 5, 2009

Tq my dear!

21 Jun 09, Ahad. Pusat Rawatan Keluarga MUIP, Kuantan. Pukul 9 pagi jalani CTG dan diinduce dengan setengah biji ubat, masa ni baru 2 cm. Kira2 kul 11 pagi check jalan baru 3 cm. 12.30 tghari masuk labouroom baru buka 4 cm. Fuh lambatny nak blh bersalin. Kesian tgk my hubby yang boring dan penat dok kat atas kerusi yg tak de sandar. Bila dia penat dan boring dia jalan2. Aku pulak disuruh tido sebb nurse bagtau dah cucuk ubat thn sakit aku akan ngantuk. Mcm biasa dimasukkan air dan dicucuk tanganku. Aku tak dpt tahan sakit masa dia cucuk jarum ke dalam kulit sampai berlinang air mataku. Fuhhh sakit betul, rupany jarum tu tak masuk dalam urat. Then doktor buat balik kejap je dan tak sakit pun. Pukul 3 ptg doctor favourite ku dh habis duty means aku kena bersalin ngan doktor lain. Aku agak kira2 4.45 ptg baru 7cm. Dan akhirnya kira2 pukul 5 somethg aku dah boleh meneran. Tapi kali ni sakit la masa nak kuarkan baby berbanding dgn anak pertama dan kedua. May be faktor memaksa dia kuar kot tanpa tunggu kuar tanda. Kalau ikutkan ini baru 3 hari lewat. Anyway alhamdulillah baby boy ku berjaya jugak di kuarkan secara normal jam 5.25 ptg. Aku dan husbd saling tersenyum bila lihat babyku disambut doktor. Kali ini aku menyentuh babyku yang masih panas tu sebelm dimandikan. Legaaaa sangt. Macamanapun x dapat nak ambik gambar baby yg masih fresh tu sebb Aja pinjm kamera aku dan Alang bagi kamera yg tak de bateri. Huhuhuhu... Bila semua dah settle aku kembali ke bilik. Kali ni aku sakit rengat kata org trg. Rasa cam sakit contraction tu. Wpun x de susu tapi aku mintak ngan nurse nak susukan anak ku... comel tika menyentuh dia. After that apalagi aku tido... sambil menunggu kul 9 malam nak tgk Jgn lupa lirik. Hampir jam 9 mlm, mak, koda, alang, pak lang, sara, darwish dtg menjengukku. Tika ni ayah kat putrajy sebb esokny kena check up kat IJN. Atok pun tak sabar2 nak tgk cucu baru dia. Kali ni kami check in kat bilik paling besar ada dua katil dan ruang tamu yg besar sikit. Bilik ni RM180 semalaman. So jumlah semua sekali RM1517. Sebelum bersalin lagi papa dan darwish dah decide nak letak nama Danial. Sebelum ni aku yg bagi nama sepenuhny kat anak2 ku kali ni share. So Rabu hubby pegi daftar nama baby ... Muhammad Danial Qays bin Safaruddin. Qays tu maksudny Teguh!

0 comments:

Post a Comment