Friday, October 15, 2010

ini adalah satu progrm tvy3 yg kutontn sambil mengepam susu. sedih huhuhu... ada 4 beradik kematian bapa dan ibu berkahwin lain. mereka tinggl di madrasah tu dijaga oleh family/hostel maahad kt pahang. anak2 tu kecik2 lg sampainya hati ibu diaorg pishkn lima anak sorang lagi dok ngan ibu angkat lain. katanya hidup susah... tapi dah kawin lain ada anak lagi. anak yg dulu tu tak perna dia jenguk. bukan nak salahkan si ibu seratus peratus tapi tak sangka begitu nasib anak2 kecil tu. tapi semuanya ada hikmah sejak duduk ka maahad tu mereka pandai baca quran akademik pun belajar juga. semoga Allah memberi kekuatan untukku supaya dapat ku jaga anak2 ku hingga ke hujung nyawaku... ibu2 kalau kita hidup susah nk jaga anak2 knp yg x de tali persaudaraan pun sanggup bersusa payah menjaga anak2 itu? TAPI kU pasti memg ada hIKmaH di sebalik semua tu...

2 comments:

cikgu zaman said...

Nonton juga sambil tunggu belanjawan 2011.
Setiap yang terjadi ada hikmahNya. Semoga anak-anak tersebut menjadi insan yang berjaya di dunia dan akhirat.

NAI said...

cikgu zaman, bukan apa rasa teremosi jgk kan bila tgk anak2 terbiar tanpa kash sayang mak sendiri dah la ayah dah x de. Mujur sgt ada org lain yg sudi jaga sush tu kalau mak sendiri x sanggup bersush payah utk anak. Mintak dijauhkan benda2 macam ni menimpa kita ye cikgu... Nauzubillah

Post a Comment